Pilisborosjenőn az élet

Bréking nyúz

2019. január 20. - újlakó1

"Születésemtől fogva Budapesten éltem. 24 évig Csepelen, majd közel 10 évig Zuglóban. Csaknem 6 éven át 1 perc sétára volt tőlem a Récsei Center, 15 percre az Arena Plaza, 2 percre a 7-es busz és 10 percre a 2-es metró. 1 hete vidéki lettem. Pilisborosjenői. Egy teljesen más életformával ismerkedem jelenleg...

Múlt pénteken magamra kötöttem Kicsi M-et - babakocsi kizárt, mert egy göröngyös, valaha murvával beszórt, meredek utcában lakunk - és nekivágtunk felfedezni a falut. Amúgy hivatalosan község. Végigsétáltunk a két legnagyobb utcán, a Fő utcán és a Budai úton. Nagyon ráérősen mindez 1 óra volt és ezzel keresztbe-kasba átszeltük a falut. Mármint községet. Amit találtunk és számunkra érdekes: egy Pöttöm ABC, egy bezárt és kiadó Coop (remélem hamar gazdára talál, nem lenne rossz a pöttömnél egy fokkal nagyobb élelmiszerbolt), egy cukrászda, egy étterem, egy Őkelme nevű mindenes bolt (függönyt is varrnak, jupppiiii!), egy zöldséges, egy posta, egy bio baromfis ház, egy baromfi-tőkehúsos ház és a falupiac... helye. Lefotóztam a busz menetrendjét, az orvosi rendelési időt és a védőnői fogadóóra időpontjait. Na meg minden nyitvatartást és a közeljövő egyik legígéretesebb programjának, a Kecskefesztiválnak a plakátját. Egész termékeny nap volt!"

2014. május 13-án ezt a posztot raktam ki a Facebookra. A következő szösszenetem után M közölte velem, hogy ez nem oda való, miért nem írok inkább blogot. Blogot? Hmmm… Így indult a pilisborosjeno.blog.hu.

Mára 100 bejegyzésen vagyok túl. Ez a 101. A Pilisborosjenőn eltöltött öt év alatt az írások gyakorisága természetes módon csökkent. Nem arról van szó, hogy kifogytam a témákból! Szerintem sosem fogok. De ma már, ha végig megyek a falun, a változásokat látom és nem az újdonságokat. A környéken járva is kevesebbszer fut végig rajtam a felfedezés bizsergető érzése. Sokszor van azonban egy kép vagy egy gondolat, ami túl rövid ahhoz, hogy blog bejegyzés szülessen belőle, de túl jó ahhoz, hogy magamban tartsam. Így aztán úgy éreztem, itt az ideje, hogy visszatérjek a Facebookra.

Kocka vagyok. Nem csak szerintem, hanem mindenki szerint. Ezért aztán semmi csodálkoznivaló nincs azon, hogy a Facebook oldal létrehozásának is megadtam a módját. Terveztem hozzá logót:

logo_fb.png

és adtam neki nevet: pbj blog. Hogy miért pont "pbj"? A pilisborosjenőiek ritkán mondják ki lakóhelyük teljes nevét. Inkább csak röviden Borosjenőnek hívják. Gyakran még ennél is rövidebben csak Pbj-t mondanak. És a 2097 is a falut kódolja. Nos, ez is egy olyan gondolat, ami három sorban leírható. Blog bejegyzésnek kevés, de szívesen megosztanám veletek. Tartsatok hát velem ezentúl itt is: facebook.com/pbjblog.

A bejegyzés trackback címe:

https://pilisborosjeno.blog.hu/api/trackback/id/tr7914573702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása