Pilisborosjenőn az élet

Ködös reggelek

2014. október 14. - újlakó1

Nem különösebben rajongok a télért. Leginkább azt nem szeretem benne, hogy korán sötétedik. Meg, hogy a nap 70%-ában fázom. Azért csak 70%, mert a maradék 30%-ban alszom, egy jó meleg takaró alatt. Még akkor is tudok fázni, ha egyébként semmi okom nem lenne rá. A tudattól, hogy kinn hideg van. Meg szürkeség. Na, és ha még esik is, az kész dráma! Mármint az eső. A hóval nincs bajom. Szóval a mostani vénasszonyok nyarát imádom! Bár szerdától már csak múltidőben beszélhetek róla... imádtam!

Amikor Budapesten már süt a nap, és kezdik levenni a kabátot a munkába indulók, Pilisborosjenőn még ül a köd. Reggel, mikor kicsi M száját elhagyja az első, ébredéssel együtt járó "brümm-brümm" felkiáltás, még nem sokat látni a szemközti hegyből. Amikor kb. egy órával később kiviszem a kukába a pelenkát, még minden csupa víz a hajnali párától. A szemközti hegy még csak körvonalazódik. Még a következő 1-2 óra is azzal telik, hogy szurkolunk a Napnak, hogy végre áthatoljon a ködön, meglássuk a kék eget és az első napsugarakat. Nagyjából 10 órakor jön el az a pillanat, amikor egyszercsak árnyékokat látunk a szobában. Innentől felgyorsulnak az események és pár perc leforgása alatt nálunk is beköszönt a jó idő.

Amikor mosok, a ruhák kinn száradnak az udvaron, a ház előtt. Nagyjából délig süt oda a nap. Ekkor következik egy kb. 2 órás átmeneti időszak, amikor az egész udvar árnyékban van, míg hirtelen fel nem bukkan a nap a ház másik oldalán. Ilyenkor áttelepítem a szárítót oda. A délután hátralévő részében pedig hurcolom a nap után. Ez a móka nyáron este 6-ig is eltartott. Most délután 4-kor már nem csak a mi udvarunk, de az egész hegyoldal árnyékban van. Kicsit irigykedve szoktam nézni a túlsó hegyoldalt, ahol ekkor még javában "tombol a nyár".

Összegezve: Pilisborosjenőn későn kezdődik, ellenben korán ér véget a napsütéses időszak. De nem vagyok telhetetlen, ennek is örülök! Ki is használjuk, amennyire lehet. Egyik nap eldöntöttem, hogy a délelőttöt kicsi M-mel a játszótéren fogjuk tölteni. Legyen minél többet a napon, gyűjtsön minél több D vitamint, amíg még ilyen kegyes az időjárás. Ezért aztán előző este bekészítettem a mosást, reggel pedig ahogy kinyitottam a szemem, már el is indítottam a mosógépet. A főzésről is gondoskodtam előző nap. Indulásra belőttem a 10 órát, hiszen kb. addigra süt ki a nap Pilisborosjenő felett. A mosógép lejárt, villámgyors teregetés, így a tervezett időpontban el is indultunk. Már a sarkon rá kellett jönnöm, hogy megint túlöltöztünk. A játszótérre érve egy teremtett lélekkel nem találkoztunk. Ezt mondjuk én speciel értékeltem, mert így miénk volt az egész placc. De hol vannak a többiek?! Ők nem akarják kiszellőztetni a gyereküket és üveges helyett természetes D vitaminnal etetni őket? Mindegy. Mi majdnem egy órát töltöttünk ott. Ez idő alatt egyébként senki nem zavarta meg a magányunkat. Aztán hazafelé még beugrottunk a boltba is, így összesen cirka két és fél órát napfürdőztünk. Más kérdés, hogy kicsi M-nek még a pelenkájában is vastagon állt a homok.

WP_20141010_10_43_18_Pro.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://pilisborosjeno.blog.hu/api/trackback/id/tr986788873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása