Pilisborosjenőn az élet

All-inclusive Csillaghegyre

2014. szeptember 11. - újlakó1

Pár hete összejöttünk a kollégákkal az egyik kollégánknál egy frenetikus, szétröhögöm-az-agyamos, mennyei-kajás, boros-pálinkás grillpartira. Helyszín: a Római. A legideálisabb megközelítés Pilisborosjenőről: a helyiek által csak csillaghegyi kisbuszként emlegetett menetrendszerinti járattal. Ekkor utaztam vele először... Na, most nem mondtam igazat... Egyszer, úgy hét évvel ezelőtt ezzel jutottunk el Ürömre, egy volt kolléganőmhöz. Szóval, akkor másodszor utaztam a csillaghegyi kisbusszal.

A sárga busszal bementem Üröm főterére, mert a kisbusz megállója a takarékszövetkezettel sréhen szemben van, egy valaha kis plázaként működő, kissé lepusztult, egykor valószínűleg szép, fehér kerítéses ház előtt. Ennek a járatnak menetrendje is van, nem úgy, mint a budakalászinak, ami csak hívásra jön és áll meg ugyanebben a megállóban.

WP_001706.jpg

A kisbusz a Templom térről a Fő utca - Rókahegyi út - Ürömi utca útvonalon halad, majd tesz egy kis kitérőt a Fülemüle utca - Kócsag utca - Kárókatona utca felé, ezután visszatér az Ürömi útra és megy lefelé egészen a csillaghegyi HÉV megállóig. A viteldíj 350 Ft. Az ajtót pedig beszállás után jól be kell csapni!

Ezen a héten M-hez készültünk látogatóba a munkahelyére. Cél: Kaszásdűlő HÉV megálló. A legideálisabb megközelítési mód ezúttal is a csillaghegyi kisbusz. Felpattantam hát a netre, hogy megnézzem kis falunk weboldalán a menetrendet, ahol is felfigyeltem néhány csillagra és a hozzájuk tartozó apróbetűs részre: a csillaggal jelölt járatoknál a kisbusz áthívható Pilisborosjenőre!

WP_20140911_22_51_14_Pro.jpg

Hoppácska! All-inclusive megyünk Csillaghegyre és még spórolunk is! Ha ugyanis felszállunk a sárga buszra, amivel bemegyünk Ürömig, az 250 Ft, plusz a 350 Ft a kisbuszért, az 600 Ft. Ha viszont áthívjuk Pilisborosjenőre a kisbuszt, akkor csak egy 100-assal kell többet fizetni, vagyis 450 Ft-ba kerül az út. Vad tárcsázásba kezdtem és felhívtam a lábjegyzetben szereplő telefonszámot. Hitetlenkedve kérdeztem a vonal túloldalán lévő úriembertől, hogy igaz-e ami a pilisborosjenői honlapon írva vagyon. És tényleg igaz! Sőt, nem is megy be feltétlenül az önkormányzatig, oda megy, ahova kérem. Akkor Újtelepre kérném a "limót", ha lehet. És lehet! Emígyen történt, hogy kicsi M-mel mindössze a szokásos sárgabuszos megállóig kellett lebaktatnunk, majd ott megvárnunk a kisbuszt, ami egyenesen a csillaghegyi HÉV megállóig repített minket. Megspóroltunk egy átszállást, némi várakozást és 150 Ft-ot. Tiszta haszon! Ráadásul még a sofőr is nagyon kedves. "Valószínűleg nem most hívtam utoljára" - mondtam a leszállásnál. "Csak nyugodtan! Ezért vagyunk." - volt a válasz.

A bejegyzés trackback címe:

https://pilisborosjeno.blog.hu/api/trackback/id/tr626690789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása