Pilisborosjenőn az élet

Piknik az Egri várnál

2014. június 08. - újlakó1

Neeeem, nem utaztunk 200 km-t! Csak 2 km-t... gyalogoltunk.

Már tűkön ültem, hogy kicsi M felébredjen a délutáni alvásból (van neki alvókája!) és elinduljunk az első igazi családi túrára itt a környéken! Nem mintha új lenne a táj, hiszen M-mel, gyerekes életünk előtt sokat jártunk errefelé. Na de otthonról gyalog még nem jöttünk idáig! Mivel kicsi M meglehetős' nagy mozgásigénnyel rendelkezik, úgy kellett terveznem, hogy valahol megálljunk egy rövid időre és őt kivehessük a hordozóból, no meg vacsira vissza kellett érni. Így esett a választás a kb. 2 km-re fekvő Egri várra. A pilisi Egri várat az Egri csillagok c. film forgatására építették és a díszlet itt maradt mementónak. Mára gyerekes családok kirándulóhelye, nyugdíjas nordic walkingosok útvonalának állomása és baráti társaságok sörpados-sütögetős-napozós helyszíne. Megközelíthető a Kéktúra útvonalon (érintve több látnivalót is: Kálvária, dolomitbánya, Teve-szikla) vagy a játszótér felől, ki is van táblázva. A stabil 40 perces menetidő ebbe az irányba is meg volt, majd miután megtanulmányoztuk egy tájékoztató táblán a hely növényvilágát (terem errefelé kökény, ergo kökénylekvárt is kell majd befőznöm!) és leszüreteltünk egy vad meggyfát (M szerint cseresznye), letelepedtünk egy árnyékos helyre. Kicsi M először került közelebbi kapcsolatba a fűvel mint olyannal, ki is gazolta a pléd körüli területet. A feeling kedvéért hoztam otthonról egy kis epret és cseresznyét, úgyhogy gyümölcspikniket rendeztünk. Hazafelé a fejünk felett két motoros paplanernyős lebegett, majd gyors ereszkedésbe kezdtek és alig pár méterre suhantak el tőlünk. Pont valahol az Egri vár környékén landolhattak. Persze, nekik nincs kötelező vacsi idő...

Pilisborosjenői kálvária

Nagy-Kevély és Kis-Kevély

Felhagyott dolomitbánya

Teve-szikla

Egri várWP_001774.jpg

Fejünk felett az egyik paplanernyős

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.