Pilisborosjenőn az élet

Várjátékok

2014. szeptember 06. - újlakó1

A mi csodálatos, kék-fehér nyomtatásban megjelenő, Pilisborosjenői Hírmondó névre hallgató helyi újságunkban (na jó, ez tényleg túlzás, mert amúgy szeretem ezt a lapot, az egyik fő információforrásom a faluban) találkoztam először a Pilisborosjenői Várjátékok rendezvény hirdetésével. Aztán a következő számban hiába kerestem a felhívást. Lehet, hogy valaki véletlenül kihagyta belőle? Vagy netán elmarad?! Majd cirka egy héttel ezelőtt Ürömön, a Templom téren lévő virágüzlet kirakatában láttam meg egy plakátot. A piros lámpánál volt elég időm addig hunyorogni, míg kisilabizáltam, hogy ez bizony a Várjátékokat hirdeti. Majd egy-két nap múlva Pilisborosjenő szerte megjelentek a plakátok a hirdetőtáblákon. A rendezvény komolyságát jelzi, hogy ez már a hetedik, hogy a hirdetése színes (!) és van saját weboldala (!!): www.pbj-varjatekok.eoldal.hu.

WP_002275.jpg

Ma reggelre tehát szabaddá tettük magunkat családilag, és elzarándokoltunk az országos kék jelzést követve a helyszínig, az Egri várig (tudjátok, a régi magyar film egykori díszlete). A várat a backstage felől vettük be, a nép inkább a másik irányból közelített.

A fő cél az ALMA együttes koncertjének meghallgatása volt kicsi M, mint legfőbb urunk kedvében járva. El kell, hogy mondjam, én jobban élveztem a koncertet, mint kicsi M, aki kábé egy számot bírt végighallgatni egy helyben ülve. Tévedés ne essék, egyáltalán nem gondoltam, hogy 15 hónaposan majd tátott szájjal, nyugton ülve hallgat végig egy több mint egy órás koncertet. Bőven meg voltam elégedve a sorssal, ami nekem jutott: a fűben ülve, zaklatásmentesen koncertet hallgatni, miközben a két M valahol sétálgat.

WP_20140906_10_38_04_Pro.jpg

Aztán persze körbejártuk az egész területet. Lehetett lovagolni, volt interaktív játszóház (nem csak gyerekeknek), Fabatka játszótér, helyi borok, kecskesajt és kirakodóvásár mézzel, kerámiával, ékszerekkel, rongybabákkal, párnákkal, ruhákkal, meg amivel még kell. Persze sült a kolbász, készült a vattacukor és pattogott a kukorica is a sátrakban. Mi csak 10 deka aszalt áfonyára ruháztunk be öccázé. Bár M szerint az cseresznye volt. Szerintem áfonya.

WP_20140906_10_57_46_Pro.jpg

WP_20140906_10_59_33_Pro.jpg

WP_20140906_11_01_05_Pro.jpg

Az ALMA koncert után hazaindultunk, ezúttal a többiek által is használt úton. A kaptató tetején volt az időszakos traktoros kisvonat végállomása, amivel a játszótér közelében lévő bejáratig lehetett elmasírozni, de mivel az út legnehezebb szakaszát a "gőzös" kihagyta, nem láttuk sok értelmét felszállni rá. Majd legközelebb, ha kicsi M nyúz minket érte, aki ekkor már félkómás állapotban lógott kifelé a hordozó oldalán (értsd: kezdett elaludni). Visszafelé a bejáratnál - nekünk most kijárat - lehetett jegyet váltani: felnőtteknek 1000 Ft, gyerekeknek (4 év felett) 500 Ft.

WP_20140906_12_19_14_Pro.jpg

Persze a programok egész nap zajlottak, a nép ment is, ezt láttuk hazafelé menet.

WP_20140906_12_29_21_Pro.jpg

Jövőre, veletek, a nyolcadikon, ugyanitt!

A bejegyzés trackback címe:

https://pilisborosjeno.blog.hu/api/trackback/id/tr696660631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása