Pilisborosjenőn az élet

Telekocsi

2014. augusztus 27. - újlakó1

Folytatnom kell a tegnap megkezdett sztorit, mert nem ért véget...

Jó időben, 9-kor elindultunk kicsi M-mel a 9.40-es időpontra az orvoshoz, számolva azzal, hogy ha kicsi M gyalog jön, akkor minden fűszálnál meg kell állnunk, de legalábbis minden csatornafedélnél, kavicsnál, macskánál, kutyánál és autónál. 9.30-ra befutottunk a rendelőbe, de úgy pattantam le az ajtóról, mint a cserebogár az ablaküvegről. Az ajtón fehéren feketén: helyettesítés Ürömön. Hogy az a ....! Azt az aprócska tényt tegnap elfelejtették velem közölni, mikor telefonon időpontot kértem, hogy igen, van helyettesítés Pilisborosjenőn, csak helyileg nem ott, hanem Ürömön. Pánikszerű futás a buszmegállóba, de pechemre csak 10-re írta a menetrend a következő járatot. Telefon előkap, ürömi rendelő tárcsáz, helyzet felvázol, új időpont: 10 óra 10 perc.

Kicsi M-mel az időt a repülők kémlelésével próbáltuk elütni, amikor egyszercsak megállt egy autó és kiszólt a sofőr, hogy a Margit híd felé megy, elvihet-e valakit. A szemem sarkából felpillantottam, és rájöttem, hogy a gyerekkel épp a "telekocsi megálló" feliratú tábla alatt guggolunk. Már sokszor utána akartam járni, hogyan is működik ez a dolog, de mindig elfelejtettem. Hát így: a jófej sofőr - látva a buszmegállóban várakozó jónépet - megáll és megkérdezi, hogy elviheti-e. Egy idős néni kapott az alkalmon és már ment is az autó felé. Ezen aztán én is felbátorodtam és nagy sebességgel megközelítettem a hátsó ajtót. Kicsi M-et az ölembe ültetve percek alatt Ürömön voltunk, a Templom téren, a Takarékszövetkezet előtt. Innen - ha én viszem a gyereket - kb. 3 perc séta a gyerekorvos. De nem én vittem, ő jött, viszont így is 10-re már ott voltunk. Igen, tudom, hogy nem túl felelősségteljes döntés beülni egy vadidegen autójába, ráadásul gyerekülés nélkül utaztatni a gyereket, de bevallom, ennek a lehetőségnek most úgy örültem, mint majom a farkának. Meg úgy voltam vele, hogy ha akar tőlünk valamit a sofőr, akkor megszívta, mert egy öregasszonyt is kap mellénk. Az út nagy részét meg lakott területen tettük meg, ahol 40 és 50 km-es táblák vannak, no meg traffipax...

Az orvosnál viszonylag gyorsan végeztünk és tényleg nem volt nagy a baj. Kíváncsiságom leküzdésére - mivel még volt fél óránk a buszig - elmentem a Doktor utca végéig, hogy megnézzem, nem lehet-e átvágni a Fő út felé, mert a Kert utcai megálló közelebb lenne. A GPS szerint nem. És tényleg nem. Úgyhogy visszabandukoltunk a Templom térre, és ezúttal kivártuk a buszt. Két egymást követő napon nem vállalkoztam rá, hogy hazasétáljak Ürömről. És még esett is...

A bejegyzés trackback címe:

https://pilisborosjeno.blog.hu/api/trackback/id/tr496639661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása