Pilisborosjenőn az élet

Városba/-ból

2017. október 15. - újlakó1

Amikor az ember lakóhelyet választ, szerintem a közlekedés az egyik legfontosabb szempont. Amikor anno dilemmáztunk, hogy hová költözzünk, amennyire kívülállóként lehetett, utánajártam a dolognak. De akkor még csak a tömegközlekedési opciókat mérlegeltem. Aztán lett autóm.

Nos, alapvetően türelmes ember vagyok, ha várakozásról van szó. Nem különösebben izgat ha órákat kell ülnöm az orvosnál vagy a mobilszolgáltatónál. Általában felkészülök ilyen esetekre könyvvel vagy egy fullosan feltöltött mobiltelefonnal. Érdekes felfedezést tettem azonban magammal kapcsolatban: ha dugóban való ácsingózásról van szó, azt nem bírom! Konkrétan idegbajos leszek tőle! Így hát amikor a kicsi M-mel otthon töltött évek után visszamentem dolgozni és ingázóvá váltam, hamar a Google Maps lett a legjobb barátom, és eszeveszetten kerestem a kerülőutakat minden irányban. Ráadásul a Hungária körutat éppen akkor túrták fel...

Kerüljön a tanulság mindjárt ide az elejére: nem költöznék Pilisborosjenőnél vagy Ürömnél kijjebb ezen a környéken! Szentendre és Pomáz irányába/-ból a 11-es, Solymár és Pilisvörösvár irányába/-ból a 10-es út jelent igen szűk keresztmetszetet. Pedig a helyzet sokat javult a beköltözésünk óta...

Városba be

Pilisborosjenőivé válásunk második évében kezdték körforgalommá alakítani a 10-es út ürömi elágazását, ami addig reggelenként nagyjából összefüggő kocsisort produkált egészen Pilisvörösvárig vagy tán még azon is túl. Egyúttal megépítették az elkerülő utat is. Kb. egy évvel azelőtt, hogy dolgozni kezdtem, mindkettőt átadták a forgalomnak. A dugók gyakorisága jócskán csökkent, de bizony gyakran feltorlódik a sor a Bóbita utcai lakóparknál lévő gyalogosátkelő lámpája miatt, meg néha a Bécsi úton is. A Hungária körút felújítása pedig éppen akkor zajlott, amikor dolgozni kezdtem, óriási dugókat okozva a Vörösvári úton. Persze az sem mindegy, hogy mikor indul az ember. Reggel perceken is múlhatnak dolgok. 6.45-kor még úgy hasítottam, mint kés a vajban, 6.50-kor már kezdett sor alakulni a körforgalomnál, 7 óra pedig a totális káosz kezdete. 8.45 körül már újra akadálytalan a forgalom.

Ha már csak a Vörösvári úton szembesülsz a dugóval:
A Szent Margit Rendelőintézet után a Váradi utcára kell rákanyarodni, majd rögtön balra, végig a parkolón, aztán Gyenes utca, majd bal kanyar a Teszársz Károly utcára, annak a végén kis kurflival stréhen szembe a Solymár utcán ki a Kiscelli útra, ott egy balos és be a körforgalomba. Innen ha egyenesen hajtasz ki, akkor van egy kis sorban állás mire kikanyarodsz a Pacsirtamező útra, vagy választhatod a harmadik kijáratot a Szőlő utca felé, ahonnan valószínűleg hamarabb kijutsz a főútra.

Ha az esélyét sem akarod megadni annak, hogy dugóba kerülj:
Ne menj fel az elkerülő útra, hanem válaszd a harmadik kijáratot és döngess végig 60-nal az Aranyvölgy úton, ami egy jó nagy fordítóval egy lámpáig visz! Itt kanyarodj balra a Pomázi út felé, majd az első lámpánál szintén balra a Törökkő utcára, utána az első lehetőségnél jobbra a Csillaghegyi utcára, ami kivisz a Bojtár utcára! Ott dobj egy balost, át a körforgalmon, egészen az út végéig kell menni, itt jobbra kanyarodva a Huszti úton haladj a Bogdáni útig! Itt választhatsz, hogy balra kanyarodsz és a Szentendrei út felől közelíted meg a várost, de az én tapasztalatom, hogy jobban jársz, ha egyenesen mész tovább és a Vihar utcán végig haladva kanyarodsz rá a Vörösvári útra. A cirka egy év alatt mindössze egyszer fordultam vissza dugó miatt erről az útvonalról...

Jó alternatíva:
A Rókahegyi út az egyik legrövidebb a városba, de nagyon meredek és elég szűk, ráadásul a reggeli csúcsforgalomban azért itt is előfordulnak torlódások, főleg ha épp nem működik a lejtő végén a jelzőlámpa, jön a HÉV, vagy sokadszorra felbontják az utat... A Rókahegyi úthoz az ürömi templomnál balra kell fordulni és csak végig egyenesen és erősen lefelé, míg nem kilyukadsz a Csillaghegyi Strandnál. Innen már több lehetőség közül választhatsz, attól függően, hogy merre tartasz. Csúcsidőben ebből az irányból az M0-ás is jobban megközelíthető, bár mióta elkészült az ottani szuper-körforgalom, bátran neki lehet vágni annak is.

Budakalász felé is lehet támadni:
Ha az M0-ás felé van dolgod vagy onnan könnyebben-gyorsabban meg tudod közelíteni a célpontodat, akkor Budakalász felé érdemes menni. Errefelé a HÉV szokott leginkább gondot okozni a reggeli és esti csúcsforgalom idején. Ha összefüggő kocsisorral szembesülsz a Budai úthoz érve, akkor ne balra, hanem jobbra fordulj, és a templom után balra, az Ady Endre utcára kanyarodj rá! Itt menj egyenesen, míg el nem éred az Omszki-tavat! Innen a Tanító utca visz ki a főútra, ahonnan pár másodperc alatt már az M0 felhajtójánál vagy.

Városból haza

Ha lehet, itt még fontosabb az időzítés, mint reggel. Én háromnegyed 4-kor indultam a munkahelyemről, hogy még a csúcsforgalom előtt át tudjak vágni a városon és oda érjek a gyerekért az oviba. Vagy ha M hozta el kicsi M-et, akkor este 6-nál nem indultam el hamarabb bentről. Az alternatívák nagyjából megegyeznek a fentiekkel, csak esetleg máshol érdemes letérni az útról.

A legjobban bevált:
Számomra a Vörösvári út - Bécsi út útvonal. Ha a Vörösvári úton valami fennforgás van és beáll a forgalom (bár ez viszonylag ritkán, inkább csak balesetek esetén fordul elő), akkor lekanyarodok a Vihar utca felé és ugyanazt az utat járom végig, amit fent második lehetőségként tálaltam. Ha nincs semmi gond a Vörösvári úton, akkor a Bécsi úton biztosan lesz... Volt már rá példa, hogy a Zay utcánál nem bírtam tovább, így ott lekanyarodtam, majd balra rá a Kunigunda útjára, a körforgalomnál rá a Bojtár utcára és onnantól már ugyanaz, amit az előbb is említettem. Na, de azért általában tovább el lehet jutni a Bécsi úton. Régebben az Óbudai temetőnél kanyarodtam le jobbra a Pomázi útra és kerültem ki az elkerülő úton araszoló kocsisort az Aranyvölgy úton. Újabban, nem tudom milyen okból, de már sokkal hamarabb beáll a sor, így a Bojtár utcánál lekanyarodok és ugyancsak hátulról érkezem. Elképesztő számomra, hogy valaki minden nap képes végig állni a dugót a kormányába kapaszkodva, ahelyett, hogy más lehetőség után nézzen! Mindegy, addig jó nekünk, mert így az Aranyvölgy úton 60-as tempóval autózva "gyönyörködhetünk" a vonattöltés túloldalán kígyózó kocsisorban.

Az alternatíva itt is működik:
A Rókahegyi úton jó eséllyel dugó nélkül megközelíthető Ürömön át Pilisborosjenő. Viszonylag ritkán használtam, illetve használom ezt az útvonalat, mert nekem kerülő és eléggé autógyilkos, én pedig már nem szívesen nyúzom a 12 éves kis négykerekűmet.

Budakalász felől is járható az út:
De hazafelé is ugyanúgy gondot okoz a HÉV. Az autók sokszor már a körforgalom előtt állnak, de ezt viszonylag messziről lehet látni. Ilyenkor érdemes egy balost dobni a Tanító utcára és visszafelé megtenni a fent leírt utat. Persze ha a Lenfonó HÉV megállónál áll a sor, akkor sanszos, hogy a másik irányból is kocsisorba ütközünk...

A fentieken kívül is vannak még itt-ott kisebb-nagyobb kerülő vagy rövidítési lehetőségek, amiket nagyon szívesen megosztok azzal, akit érdekel, de nincs kedve böngészni a térképet.

És persze néha dugóban állni sem feltétlenül rossz. Vagy ha úgy tetszik: megéri. A Hungária körút felújításakor, az Árpád-hídon araszolva néha csodákat láttam. Mint például szemkápráztató napfelkeltét előtérben a ködbe vesző irodaházakkal. Sajnos a kép nem adja vissza a látványt...

wp_20161007_07_02_24_pro_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://pilisborosjeno.blog.hu/api/trackback/id/tr7612976314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása