Pilisborosjenőn az élet

Erdei piac

2015. július 13. - újlakó1

Tagja vagyok a Facebookon a Pilisi Anyukák Klubjának, a Pilisi Anyukák Ötletelő Klubjának, követem a Pilis Környéki Piacteret, a Pilisborosjenői Hírleveleket és a Pilisianyut. Utóbbi nagyon hasznos, főleg a gyerekeseknek. Heti hírlevélre is lehet regisztrálni, amiben az ügyeletes gyógyszertárak listájától kezdve a nyári táborokon át a hétvégi programajánlóig minden benne van. Múlt héten megjelent egy hír, hogy erdei piacot rendeznek. Erdő és piac? Mi kell ennél több?! Mint a sas a zsákmányára, úgy csaptam le a programra!

Nem éppen a szomszédba kellett menni, a helyszín a Budakeszi és Telki közötti úton található Hidegvölgyi Erdészlak parkja volt. A parkolás még igényel némi infrastrukturális fejlesztést, mert az autók többsége az út mentén állt, félig-meddig a susnyásban. És itt véget is ér a negatívumok listája. A piac bár kicsi volt, annál családiasabb és barátságosabb. Kis túlzással talán húsz termelő, családi vállalkozás és manufaktúra árulta a portékáját a fák árnyékában. A kínálatban fellelhető volt friss zöldség, füstölt húsok, magolajok, méz, sajtok, aszalt gyümölcsök és még sok más finomság. A fák közé kifeszített függőágyak, a kecskesimogató, a homokozó és az élő zenei aláfestés még otthonosabbá és gyerekbarátabbá tette a piacot.

wp_20150712_11_01_14_pro.jpg

wp_20150712_11_09_07_pro.jpg

Míg kicsi M a kilométereket gyűjtötte, M pedig a nyomában loholt, én kényelmesen végigjártam a standokat. A hétvégi bevásárlásból direkt kihagytam a mézet, mert gondoltam, hogy itt biztosan be tudom szerezni a számunkra szükséges méhnyál mennyiséget. Több helyen is találtam mézet, végül a Dombi Manufaktúra győzött. Egyszerű akácmézet vettem, de kóstoltam kávé-krémmézet - ami nekem nem jött be - és levendulás mézet - ami viszont nagggyon bejött. Ha árultak volna egészen kis üveggel belőle, akkor biztosan veszek is, de csak nagy kiszerelés volt, így fájó szívvel (és csorgó nyállal) lemondtam róla.

Innen a füstölt pisztrángoshoz vezetett az utam. Gyerekkoromban évekig Szilvásváradon nyaraltam és sokszor vettünk füstölt pisztrángot. Ez a mostani szerzemény Tahitótfaluból származott. Vacsora lett belőle. Nekem kicsit sótlan volt, de egyébként nagyon finom. Több is elfogyott volna belőle.

M a sok rohangálás közben a húsokra vetett szemet, úgyhogy az egyiknél bevásároltunk. Kis kóstolót követően angolszalonnát vettünk, homoktövis gyümölcslevet pedig kaptunk. Illetve kicsi M kapta, mert az eladó nénit és bácsit levette a lábáról.

wp_20150712_11_08_04_pro.jpg

Végül egy kályhacső méretű kókuszos kürtőskaláccsal távoztunk, ami épp akkor készült el. Majdnem hazáig kitartott, pedig mindhárman pusztítottuk és nem volt rövid az út Pilisborosjenőig. Egy egész napot is el lehetett volna ott tölteni, de nekünk csak egy óra jutott. Főtt étel is készült helyben, tehát akár meg is lehetett volna ebédelni. A Csergezán kilátó pedig kb. 2 kilométerre van, így kirándulásra is nyílik lehetőség. Azóta is azon töprengek, miért nincs ilyen Pilisborosjenőn?...

Legközelebb augusztus 9-én lehet átélni az erdei piac különleges atmoszféráját.

wp_20150712_11_06_46_pro.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://pilisborosjeno.blog.hu/api/trackback/id/tr927619026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása