Pilisborosjenőn az élet

Túra duóban

2014. június 07. - újlakó1

Még soha nem túráztam... gyerekkel... kettesben. Már nagyon hívogatott az erdő, ami TÉNYLEG itt van egy percre! Na jó, gyerekkel a hátamon kettőre. Meg ebben a nagy melegben nem tudtam jobb programot kitalálni kettőnknek. Jobb, mint aszalódni a házban. Az országos kéktúra (OKT) útvonalon átvágtunk a Köves-bércen, le egészen a Bécsi útig, Solymár határáig. Hát, nem erre fogok járni bevásárolni a solymári Auchanba, az már egyszer biztos! Elég meredek és hosszú a lejtő, ahogy ereszkedik az ösvény. A közel 11 kilós kicsi M-en kívül a felelősség súlya is rám nehezedett, nehogy rosszul lépjek és elzakózzak. Bruttó 40 perc alatt tettük meg az utat. Visszafelé azonban nem volt kedvem újra megmászni a hegyet. M-től ellesett térképészeti tudásom legjavát vetettem be, hogy találjak egy, az odaútnál nem hosszabb, de kevésbé meredek visszautat. Kicsit megtorpantam mielőtt elindultam az egyébként jelöletlen úton, mert mi van, ha eltévedek. Egy cumisüvegen, egy cumin és egy kis doboz kölesgolyón kívül nem sok minden volt nálam. De aztán vettem egy nagy levegőt és elindultam a házak között, amerre a kiszemelt út ment. A térkép szerint egy földutat kellett keresnem, ami nem igazán lett meg, kicsit távolabb vágtam át egy lekaszált mezőn, mint terveztem, de végül megtaláltam egy, a térképen is beazonosítható szekérutat. Ezen battyogtunk kicsi M-mel. Egy földutakból álló kereszteződés felé tartottunk, ám egyszercsak arra lettem figyelmes, hogy már a másik oldalunkon is zöld terület van, ami azt jelenti a térkép szerint, hogy túlmentünk az elágazáson. Visszabandukoltunk addig, ahol úgy gondoltam, hogy a keresztútnak lennie kéne, de az nem volt sehol. Az itiner alapján, ha átvágunk a búzamezőn, akkor bele kéne futnunk abba az ösvénybe, ami már visszavisz minket az utcánk végébe. Hát így esett meg, hogy egy júniusi estén, a lemenő nap fényében, a Köves-bérc lábánál elterülő búzamezőn átvágott egy nő, hátán egy gyerekkel. Irtó büszke voltam magamra, amikor az erdő széléhez érve egy résre bukkantam a fák között. Megtaláltuk az utat! Gyors csekkolás a térképen, de ennek kell lennie! És tényleg visszataláltunk! Sokkal kevesebb mászással, viszont jóval több izgalommal telt a visszaút, amúgy szintén 40 perces szintidő alatt. Aztán nagy rohanás, hogy még nyitva érjük a Falupiacot. De ez már egy másik történet...

A menetfelszerelés
WP_001740.jpg

Kilátás az erdőből kibukkanva
WP_001741.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Látvány a földút keresés közben
WP_001753.jpg

A Köves-bérc, amit visszafelé megkerültünk és nem megmásztunk
WP_001755.jpg

A búzamező előtt
WP_001756.jpg

A búzamező után, már a célegyenesben
WP_001759.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://pilisborosjeno.blog.hu/api/trackback/id/tr766284304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

weeyoulee 2018.07.18. 01:18:14

Hatoo, valami hasonlót produkáltunk mi is úgy két-harom hete, igaz, négyesben két ovis gyerekkek és biciklivel, de legalább ennyire semmit se magunkkal víve, étlen-szomjan . A cél az Egri vár másolata lett volna eredetileg, vagyis "csak egy kis biciklizgetes" volt a terv, aztán valahogy a Malomdulonel lyukadtunk ki, gondoltuk, irány az Auchan, kozel van, majd ott eszünk valamit. Aha persze. A térképen jelölt út nem létezett, no akkor arkon-bokron át vissza, de mi is kb a Solymár vége tábláig tudtunk visszamenni. Onnan a 10es úton kellett volna tekernünk az ovisokkal. Még jó, hogy találtunk egy dinnyést, míg falatoztunk, apjuk hazatekert végül és utóbb becuccoltuk a két gyerek, egy felnőtt bicajt is valahogy az autóba. Szóval kalandos volt.

újlakó1 2018.07.19. 00:17:13

:) Minden tiszteletem apáé és minden elismerésem a két ovis gyerkőc miatt, akik kitartóan bírták a megpróbáltatásokat! :) GPS, Google Maps és/vagy Pilis térkép kezdetekben erősen ajánlott. ;-) Bár még nálam is néha előkerül a telefon, még a környékbeli séták alkalmával is. Pár év után már lesznek "támaszpontok", amit ha elérsz vagy meglátsz, már tudod az utat. További jó felfedezéseket kívánok! Kevésbé kalandosakat... :)
süti beállítások módosítása